Zajrzeliśmy do wnętrz Gemini Park Tychy na tydzień przed otwarciem!

Na nieco ponad tydzień przed rozpoczęciem działalności po raz pierwszy pokazano wnętrza Gemini Park Tychy. Alejki w tej galerii handlowej mają blisko 800 metrów długości a witryny sklepowe prawie 2 kilometry! Z kolei strefa restauracyjna może pomieścić około 600 gości. Do tego we wnętrzu można rozsiąść się w licznych „strefach relaksu”, które wypełniają meble będące „ikonami” designu. Dziś po raz pierwszy pokazano wnętrza Gemini Park Tychy.

Czego można spodziewać się po najnowszej galerii na Śląsku? - Przede wszystkim świeżego spojrzenia na przestrzeń handlową. Postawiliśmy na ciekawe rozwiązania architektoniczne zarówno w kształcie bryły budynku, jak również w projekcie wnętrz. Przestrzeń, jaka powstała, jest z jednej strony nowoczesna, z drugiej pozostaje przyjazna
i wygodna, niezwykle funkcjonalna i sprzyjająca zakupom
mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Bryła, która idealnie współgra z otoczeniem

Jak zapewniają architekci, galeria handlowa została tak zaprojektowana, aby wpisać się w charakter tej części naszego miasta.

Budynek porządkuje i dopełnia zastaną już przestrzeń. Elewacje mają zdecydowanie horyzontalny charakter podkreślony podziałami, zadaszeniami, licznymi przeszkleniami czy np. rzeźbiarsko ukształtowanymi gzymsami. Ta horyzontalna bryła jest akcentowana wyższymi wertykalnymi dominantami, które zapewniają widoczność obiektu z daleka i są tłem dla ekranów LED - mówi Wojciech Kurzak, architekt z krakowskiej pracowni Vide Studio, która jest autorem projektu architektonicznego galerii.

Ciekawie wygląda również zaprojektowana przestrzeń wokół samego centrum handlowego. Elewacja zachodnia obiektu otwiera się na trotuar z małą architekturą, zielenią i ścieżką rowerową. Ta ostatnia łączy galerię z miastem. Obiekt trudno przeoczyć i to z wielu kilometrów. Na elewacji zamontowano bowiem oświetlenie w postaci kurtyn LED świecących w dzień i w nocy. – Zależało nam na tym, aby obiekt był zauważalny, a jednocześnie, żeby funkcjonował w symbiozie z miastem, nie dominował, a uzupełniał przestrzeń, stając się integralnym elementem miejskiej tkanki mówi Michał Korolczuk, architekt z Gemini Holdings.

Jasny i przestronny pasaż handlowy

Kolejnym interesującym elementem tej galerii ba być jej wejście. Do Gemini Park Tychy wchodzić się będzie przez przestronne atrium z wielkoskalowym oknem. Miejsce to dzięki ruchomym schodom i windzie panoramicznej łączy komunikację pieszą pomiędzy otoczeniem galerii, alejkami handlowymi i parkingiem podziemnym. Na pasażu galerii projektanci starali się zachować charakter ulicy. W alejkach dominuje dzienne światło, a także dostępne są place z wygodnymi meblami.

Wnętrze galerii, chociaż handlowe, jest ciepłe i przyjazne. Osiągnięto to zarówno poprzez dobór mebli, które w wielu przypadkach są „ikonami” designu, ale także dzięki jasnym, naturalnym materiałom wykończeniowym. Charakterystycznymi elementami pasażu są: pas naturalnych dębowych paneli nad witrynami oraz detale eksponujące surową żelbetonową konstrukcjęmówi Wojciech Kurzak.

Prawdziwy relaks w iście designerskim fotelu

Z kolei w alejkach handlowych, oprócz blisko 130 sklepów, będzie można znaleźć liczne strefy wypoczynkowe rozlokowane wzdłuż alei i na placach. Dwie największe położone będą: tuż przy wejściu (tzw. strefa welcome) oraz w samym centrum galerii. - Strefy te będą pełnić kilka funkcji. Poza tradycyjną, przystankową podczas zakupów, chcemy, aby strefy te stały się miejscem spotkań i integracji, a także coworkingu. Z myślą o osobach robiących zakupy z telefonem w ręku, a także o osobach chcących np. organizować spotkania biznesowe w galerii, przygotowaliśmy w strefach stoliki umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych oraz bezpłatne wi-fi dostępne na całym pasażumówi Tomasz Misztalewski.

Food court niczym nowoczesna restauracja

W ciekawy sposób zaaranżowany będzie również tzw.: „food court”. Podzielony został na 2 przestrzenie z wydzieloną częścią dla najmłodszych. - Strefa ma kształt przystani z „głównym statkiem” w postaci podestu, wokół którego dryfują mniejsze mobilne „barwne stateczki”, czyli miejsca mniej statyczne i zakładające ciągłą zmianę. Projekt jest analogią do obecnych trendów panujących w aranżacji tego typu miejsc. Dzięki temu mamy poczucie oglądania bardziej galerii sztuki, niż galerii handlowej.mówi Adrianna Konopniak, architekt prowadzący z firmy WES, która wraz ze swoim zespołem projektowała strefę restauracyjną i strefy relaksu.

Część restauracyjna będzie w stanie pomieścić blisko 600 gości i 8 restauracji oraz kawiarni. Znajdzie się w niej: 428 krzeseł i foteli, 127 stołów i stolików, 107 puf i 54 sofy. W części przewidzianej dla dzieci znajdą się natomiast specjalne stoliki dziecięce, niskie stołki oraz siedziska. - Food court jest przestronny, otwarty i zaspokaja różne gusta. Dominuje w nim nowoczesna stylistyka i design. Komfortowo poczują się tutaj osoby lubiące zarówno tradycyjną restauracyjną lub barową przestrzeń ze stolikami, krzesłami oraz hokerami, jak również osoby ceniące sobie kawiarniany klimat z fotelami i pufami. Odnajdą swoje miejsce tutaj także osoby lubiące klimat social table
i wspólne wypady na lunch z przyjaciółmi. Nie zapomnieliśmy o najmłodszych, którzy mają własną strefę
z meblami dopasowanymi do wzrostu i wieku
– mówi Tomasz Misztalewski.

Czyste powietrze i system informacji jak w muzeum

Ale komfort zakupów zapewni nie tylko aranżacja przestrzeni - przekonuje dyrekcja obiektu. Przestrzenie publiczne galerii spełniają także wysokie wymagania akustyczne, nie narażając gości na nadmierny hałas.
We wnętrzach zastosowano oświetlenie barwą zbliżoną do naturalnego, przez co nie razi ono i nie męczy wzroku. Zastosowano także wentylację i klimatyzację stworzoną w oparciu o nowoczesne urządzenia. Zapewnia to zarówno tzw. komfort termiczny, jak również – co ważne na Śląsku – czyste powietrze na pasażu. Poruszanie się po galerii ułatwia natomiast, zaprojektowany specjalnie dla obiektu, system informacji wizualnej nowej generacji, stworzony przez Studio Blank z Tychów, mające na swoim koncie systemy m.in. dla Muzeum Śląskiego i trasy spacerowej na Nikiszowcu.

Eko galeria?

Ale Gemini Park Tychy wpływa pozytywnie nie tylko na gości, także na środowisko. Inwestycja spełnia wszystkie, bardzo restrykcyjne wymagania certyfikatu BREEAM. Wstępny audyt daje galerii szansę zdobycia wysokiego wyniku. Obiekt został oceniony przez asesorów w 10 kategoriach. Weryfikacji poddano m.in. zużycie wody, energii świetlnej, transport, dostępność komunikacyjną, użyte do budowy materiały czy innowacyjność samego obiektu. Ubieganie się o certyfikat, to nie jedyne, co galeria zrobiła w kierunku bycia eko. - W ramach inwestycji posadzono ponad 10 000 roślin wokół galerii i w samym obiekcie, a także ponad 2 ha trawników. Na pasażu, w garażach oraz na elewacji zamontowano natomiast energooszczędne oświetlenie LED. Rozwiązania architektoniczne m.in. liczne świetliki na dachu oraz wielkoskalowe okna sprawiają, że we wnętrzu dominuje dzienne światło, co dodatkowo zmniejsza zużycie energii np. w strefie welcome i na food courtdodaje architekt, Michał Korolczuk.

Parking, który oddycha

Ciekawe rozwiązania znalazły się także na parkingu galerii. Mający ponad 20 tys. m kw. parking mieści 1100 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym specjalne miejsca dla rodzin z dziećmi. Znajduje się na nim także specjalnie wydzielona, zadaszona przestrzeń na rowery i motocykle. Płynny ruch i szybkie znalezienie wolnego miejsca ułatwia nowoczesny system zarządzania parkingiem, który informuje o liczbie dostępnych miejsc oraz wskazuje zielonym światłem te wolne. Posiadacze samochód elektrycznych znajdą natomiast w przestrzeni parkingu stacje ładowania pojazdów. - Parking jest niezwykle przestronny i bardzo wysoki, co rzadkie w galeriach. Do tego „oddycha”. Nie jest to zamknięta przestrzeń, dzięki czemu nie gromadzą się tutaj spaliny. Wjazd i wyjazd na parking, oprócz systemu zarządzania, usprawnia także bardzo dobre i proste skomunikowanie go z układem drogowym wokół samej galerii – mówi

Szeroka oferta, łatwy dojazd

Gemini Park Tychy, będące częścią mającego mieć docelowo 100 tys. m kw. Power Centrum, to w sumie ponad 36,6 tys. m kw. powierzchni handlowej, na której znaleźć można blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Na ofertę galerii składają się zarówno znane polskie, jak i światowe marki. Spore grono najemców stanowią także lokalni biznesmeni. To pierwsza tak duża galeria handlowa w Tychach.

W ofercie Gemini Park Tychy znajdą się m.in.: H&M, TK Maxx, Cropp, Reserved, Mohito, Sinsay, House, Diverse, Orsay, Medicine, Silesia Jeans, CCC, Deichmann, KiK, Gatta, Lavard, Good Label, Ochnik, Vistula, Wólczanka, Triumph, Greenpoint, Quiosque, Monnari, Big Star, Ryłko, Wojas, Martes Sport, 4F, Street Style, 50 Style, Coccodrillo, Smyk, W.Kruk, Apart, By Dziubeka, Yes, Swiss, Time Trend, Jysk, Komort Łazienki, Komfort, Home&Deco, PEPCO, Homla, KFC, McDonald ’s, Olimp, Companeros, Thai Express, Grycan, Lodomania, Kebab by Olimp, Douglas, Yves Rocher, Rossmann, INGLOT, Ziaja, Hebe, delikatesy Piotr i Paweł, Fabryka Formy, Euro RTV AGD, Maxi Zoo, Empik, Kolporter, Świat Książki, Rainbow Tours, TUI, Itaka, Wezyr Holidays, Vision Express, Orange, Plus, Play, T-mobile, E-Smoking World, pralnia ekologiczna Wicher, myjnia samochodowa, punkt obsługi klienta firmy Tauron i Poczta Polska.

Galeria jest doskonale skomunikowana. Obiekt znajduje się na skrzyżowaniu szklaków komunikacyjnych łączących Warszawę, Wiedeń i Kraków. W bezpośrednim jego sąsiedztwie znajduje się trasa DK1 łącząca Śląsk z Podbeskidziem. W okolice galerii prowadzą 21 linie autobusowe i 6 linii trolejbusowych. Od 21.03 obowiązuje także nowy rozkład jazdy linii 51 bis i 137, umożliwiający dojazd do samej galerii. Obiekt znajduje się 3,5 km od ścisłego centrum Tychów.

Źródło: Gemini Park Tychy

Dodaj nowy komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
Back to Top